DOVOLJENJE ZA PILOTA ULTRALAHKEGA LETALA
O licenci
ULN (A) dovoljenje ali licenca za ultralahko letalo je nacionalna licenca, ki vam omogoča letenje za prosti čas, z dodatnim usposabljanjem tudi dela v zraku in usposabljanje pilotov. V naši letalski šoli boste leteli z letalom Tecnam P96 Golf, ki spada v kategorijo do 472,5 kg MTOW (Max. Take-Off Weight). Je dvosedežno letalo z reševalnim padalom.
Vstopni pogoji
Starost vsaj 16 let
Veljavno zdravniško spričevalo (kriteriji za vozniško dovoljenje B kategorije ali letalsko zdravniško spričevalo)
Soglasje staršev, oziroma skrbnika (za mlajše od 18 let)
Teoretični del
Teoretični del vsebuje 70 ur predavanj iz:
Osnov aerodinamike in mehanike letenja
Letalske meteorologije
Konstrukcij in materialov
Pogonske skupine (motor)
Letalske navigacije
Postopkov v sili
Radiofonije in VFR frazeologije
Letalskih instrumentov
Letalskih predpisov
Uporabe naprav
Uporabe vzletišč in letališč
Letalske medicine
Pred začetkom praktičnega dela mora kandidat opraviti interni preizkus znanja iz teorije.
Praktični del
Kandidat mora odleteti skupno vsaj 25 ur po programu letalske šole, potrjenem s strani agencije za civilno letalstvo.
Izpit
Izpiti na Agenciji za civilno letalstvo RS (CAA):
Teoretični del
(Katalogi izpitnih vprašanj)
Praktični del z izpraševalcem
Veljavnost licence
Dovoljenje pilota ULN velja štiri leta. Za podaljšanje oziroma obnovo poglejte na CAA.
Več o licenciranju osebja, si lahko preberete na strani Javne agencije za civilno letalstvo Republike Slovenije. (CAA)
ULN KZP
Kaj je ULN KZP?
Da bi z ULN licenco leteli tudi v KZP (kontroliran zračni prostor), oziroma na letališčih s kontrolo zračnega prometa, je potrebno pridobiti še pooblastilo za letenje KZP, po angleško CVFR (Controlled VFR).
Vstopni pogoji
Veljavno dovoljenje pilota ULN (A)
Veljavno zdravniško spričevalo (kriteriji za vozniško dovoljenje B kategorije ali letalsko zdravniško spričevalo)
Teoretični del
Teoretični del vsebuje 20 ur predavanj iz:
Letalske navigacije z osnovami radionavigacije
Pravil letenja v kontroliranem zračnem prostoru
Postopkov v sili v kontroliranem zračnem prometu
Angleške letalske frazeologije
Pred začetkom praktičnega dela mora kandidat opraviti interni preizkus znanja iz teorije.
Praktični del
Kandidat mora odleteti skupno vsaj 10 ur, po programu letalske šole, potrjenem s strani agencije za civilno letalstvo.
Izpit
Izpit obsega:
Teoretični del na agenciji za civilno letalstvo (CAA).
(Katalogi izpitnih vprašanj)
Praktični del z izpraševalcem
Veljavnost licence
Pooblastilo KZP (CVFR) nima omejitve veljavnosti.
PRIDOBITEV DOVOLJENJ MED VRSTAMI ULN IN
NA PODLAGI DRUGIH LETALSKIH LICENC
Prešolanje
Med vrstami:
Iz ULN helikopter (teorija 18 ur, letenje 18 ur)
Iz ULN giroplan (teorija 15 ur, letenje 15 ur)
Iz ULN motorni zmaj (teorija 15 ur, letenje 15 ur)
Iz ULN jadralno letalo (teorija 21 ur, letenje 15 ur)
Na podlagi drugih letalskih licenc:
Iz LAPL (A), PPL (A), CPL (A), ATPL (A) motorno letalo (teorija: dva izpita, letenje 5 ur)
Iz LAPL (H), PPL (H), CPL (H), ATPL (H) helikopter (teorija 21 ur, letenje 18 ur)
Iz GPL/SPL (teorija 23 ur, letenje 15 ur)
Izpit
Po uspešno končanem programu prešolanja se opravi izpitni let s potrjenim izpraševalcem Agencije za civilno letalstvo RS (CAA).